torsdag 19 maj 2011

Isak 1 år.

Idag blir min lilla son 1 år. Kl. 19.53 ikväll var det exakt ett år sen han föddes.  1 år. Va fort tiden har gått. Jag minns så väl den där kvällen. Hur det var att ha sitt barn i famnen, träffa den man burit på och älskat från första stund. Jag trodde jag visste hur djup kärlek kan kännas, men jag hade fel. Jag hade ingen aning om hur mycket man kan älska en annan individ. Jag älskar Jakob, så mycket som det är möjligt att älska sin partner, men kärleken jag kände då och känner nu till mitt barn är starkare än något annat jag någonsin upplevt.
Jag förändrades där och då, oåterkallerligt. Jag kommer aldrig bli den jag var innan. Jag vill det inte heller. Att få Isak, att känna Isak, att vara Isaks mamma har fått mig att till fullo förstå uttrycket "Jag kan inte leva utan". Jag förstår nu hur ren, ärlig och villkorslös en kärlek kan vara. Hur den är så för mig. Att bli mamma var min dröm, jag är det nu. Jag kan fortfarande ha svårt ibland att förstå att Isak faktiskt är min. Att han är min för livet. Att ingen kommer och säger: Tack för barnpassningen, vi tar över nu.

Idag började jag med att sjunga för honom, han stod i sin säng med stora ögon och undrade vad jag höll på med! Sötnosen!
Under eftermiddagen hade vi kalas med Isaks kompisar (och mina mammakompisar) samt Isaks gudmor Frida. Det blev tårta (Glass för Isak) och kakor. Och kaffe såklart till oss vuxna. Barnen lekte i några timmar óch såg tillslut helt slut ut allihopa. =) Det tar på krafterna att vara 1 år och köra racerfart en hel eftermiddag.
Efter att kalasaset var slut och vi käkat middag kom farmorn och farfarn över på leftover tårta! Det blev mera bus och vår lilla kille slocknade som en stock lite före vanlig läggdags.
En fin första födelsedag blev det.

Grattis Isak på din 1 årsdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar